۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۲۵۲۷۰
آیت الله استادی:

دشمن با تبلیغات سنگین در پی انزوای تشیع و روحانیت است| منابر باید متقن باشد

دشمن با تبلیغات سنگین در پی انزوای تشیع و روحانیت است| منابر باید متقن باشد
عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به تلاش دشمن برای کمرنگ کردن عقاید در جامعه گفت: تبلیغات سنگینی علیه تشیع و روحانیت می شود تا آنان را منزوی کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی عضو شورای عالی حوزه های علمیه صبح امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا(ع) که در دفتر حضرت آیت الله سبحانی برگزار شد، گفت: رسول اکرم(ص) در تلاش برای شناساندن اهل بیت(ع) و تأکید بر این که مردم باید تابع آن ها باشند کوتاهی نکردند.

وی افزود: حضرت در طول 23 سال هرجایی که مناسب بود بحث اهل بیت(ع) به ویژه امیرمؤمنان و حضرت زهرا(س) را مطرح کردند، یکی از تأکیدات پیامبر گرامی اسلام(ص) بر حذر داشتن مردم از منافقان بود، حضرت می فرمود برای آینده از منافقان بیشتر می ترسم و خطر منافقان بیش از کفار است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که متأسفانه بعد از رحلت رسول خدا(ص) مردم سراغ اهل بیت(ع) نرفتند و منافقان امور را در دست گرفتند، اظهار داشت: از همان روز لطمه به اسلام آغاز شد، منافق یعنی کسی که باطنا مسلمان نیست اما تظاهر به اسلام می کند.

وی ادامه داد: منافقان شرایط را به گونه ای کردند که حتی بالای منبرها امیرمؤمنان را لعن می کردند و همه برنامه ها در راستای حذف اسلام و پیامبر و اهل بیت(ع) بود، تأکید اهل بیت(ع) بر احیای امرشان نقطه مقابله برنامه اماته دشمنان بود.

آیت الله استادی ابراز داشت: احیای امر اهل بیت(ع) این است که شیعیان دور هم جمع شوند و از فضائل و علوم این بزرگواران بگویند و مجالس و محافل عزاداری در همین راستا است، نباید فکر کنیم که این دشمنی ها قبلا بوده و برطرف شده چرا که امروز هم همین دشمنی ها به صورت دیگری وجود دارد و می گویند می خواهیم اسلام و شیعه نباشد.

وی عنوان کرد: امروز تبلیغات سنگینی علیه تشیع و روحانیت شیعه می شود و بدگویی می کنند تا محبوبیت آن ها کم شود و آنان را منزوی کنند؛ جلوه دیگر احیای امر اهل بیت(ع) این است که انسان معارف اهل بیت طاهرین(ع) را بیاموزد و به دیگران آموزش دهد چرا که اگر مردم با محاسن این معارف آشنا شوند خود به خود تابع می شوند چون مطابق عقل و فطرت است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: اگر مردم با مکتبی که همه معارف آن مطابق عقل و فطرت است آشنا شوند آن را قبول می کنند اما در گذشته اجازه نمی دادند و امروز با سرگرمی هایی که برای ایجاد کردند راه را بستند و نمی گذارند مردم آشنایی لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: امروز دشمن اعتقادات و عزاداری های شیعیان را زیر سؤال می برد چرا که می خواهند مردم با معارف اهل بیت(ع) آشنا نباشند، وظیفه ما این است که معارف اهل بیت(ع) را یاد بگیریم و به دیگران منتقل کنیم، امروز وظیفه گویندگان انتقال علوم اهل بیت(ع) است و اگر مراسماتی داریم باید درصدد باشیم مردم معارف را یاد بگیرند، دشمن قوی کار می کند و ما نباید خواب باشیم بلکه به اندازه خود باید کار کنیم.

آیت الله استادی با تأکید بر ارائه مباحث متقن در منابر گفت: منبر برای آموزش معارف به مردم است نه این که صرفا رسوماتی باشد که باید برگزار شود، در اعتقادات، احکام و اخلاق به اندازه ای محکمات داریم که فرصت برای متشابهات پیدا نمی شود.

وی افزود: در منابر نباید خواب و خیال ها ذکر شود، آیا معارف اهل بیت(ع) این است که به خواب و خیال و مطالب صرفا احساسی اکتفا کنیم؟ منشأ گناه ضعف ایمان است و وظیفه ما این است که ایمان مردم را تقویت کنیم اما گاهی سخنانی بیان می شود که تأثیرات منفی دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: بنا بر گفته وزیر ارشاد هر فردی در ایران  به ویژه تهران به صورت میانگین روزانه 200 دقیقه با شبکه های مجازی و 160 دقیقه با تلویزیون سروکار دارد اما سهم کتاب 13 دقیقه است.

وی ادامه داد: نباید به جای معارف که مبتنی بر عقل و فطرت است مطالب بی پایه را در منابر بیان کنیم، ابقای دین به برکت همین مراسمات عزاداری و بیان معارف است و باید معارف را درست تبیین کرده و از ابزار امروز برای گسترش آن استفاده کنیم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 12
محمد قمین
ارسال نظرات